Imaginem l’antiga estació d’autobusos
Imaginem l’antiga estació d’autobusos
Canvis a "Visita d'alumnes d'escoles i instituts que formen part del Plenari"
Descripció (Català)
-
-
Una trentena d’alumnes, d’escoles i instituts integrants del Plenari, han participat aquesta tarda en les visites comentades als dos espais per conèixer les seves característiques i per poder trametre els seus suggeriments d’ús. Alhora, han pogut saber com funcionen els processos participats Imaginem Lleida que estan en marxa a la ciutat.
El Plenari dels Infants i dels Adolescents de Lleida ha fet arribar les seves idees i propostes sobre els processos participatius Imaginem Platges de Lleida i Imaginem l’Antiga estació d’autobusos. Aquest dimecres a la tarda, els representants de les escoles i instituts que formen part del Plenari han participat en les visites comentades que s’han fet als dos espais per conèixer les seves característiques. En total, han estat uns trenta nois i noies. El personal tècnic de Participació han preparat un guiatge adaptat a l’alumnat perquè poguessin percebre quines possibilitats permeten ambdós projectes i perquè puguin pensar i continuar fent els seus suggeriments.
Els regidors de Joventut, Educació i Ocupació, Xavi Blanco, i de Participació i Drets Civils, Roberto Pino, han assistit a les visites i han valorat que, d’aquesta manera, s’ha fet un treball transversal entre el Plenari i el projecte Imaginem per implicar el col·lectiu jove de la ciutat. De fet, un dels propòsits dels processos participatius és que puguin arribar al màxim de població possible perquè tothom hi pugui dir la seva abans de decidir-ne l’ús definitiu. Igualment, es mostra així la voluntat i l’interès d’escoltar els nens i nenes de la ciutat perquè puguin participar en el procés i presentin les seves propostes sobre els usos d’aquests espais públics, que seran entorns que gaudiran en un futur pròxim. És una de les vies obertes per garantir la màxima participació en els diversos Imaginem i perquè el jovent conegui els canals de participació i d’interacció que hi ha amb l’ajuntament.
El Plenari dels Infànts i dels Adolescents realitza un cop al trimestre una sessió que s’anomena Plenari de ciutat, on es reuneixen els representants de les catorze escoles i deu instituts que formen part del Consell d’Infants i del Consell de joves del Plenari. En aquest marc, s’aprofita perquè es coneguin i es relacionin i es treballen temes conjuntament. Ha estat el cas per exposar i compartir què són els processos participatius Imaginem Lleida i com aquesta és una possibilitat per dur a terme projectes de ciutat.
Els i les tècniques de Participació han realitzat amb el Plenari dues sessions prèvies, al mes de gener, per explicar en què consisteixen els processos i s’han centrat en dos: el de l'antiga estació d'autobusos i el de la canalització del riu Segre, al marge dret. Alhora, tal com es fa en els grups d’adults, es van fer dinàmiques amb l’alumnat per detectar necessitats i compartir possibles idees. Després del treball realitzat en grups, s’han organitzat els dos itineraris d’avui perquè així poden visualitzar millor la informació que els han tramès i els infants i joves poden fer més aportacions d’acord amb els entorns.
-
+
Una trentena d’alumnes, d’escoles i instituts integrants del Plenari, han participat aquesta tarda en les visites comentades als dos espais per conèixer les seves característiques i per poder trametre els seus suggeriments d’ús. Alhora, han pogut saber com funcionen els processos participats Imaginem Lleida que estan en marxa a la ciutat.
El Plenari dels Infants i dels Adolescents de Lleida ha fet arribar les seves idees i propostes sobre els processos participatius Imaginem Platges de Lleida i Imaginem l’Antiga estació d’autobusos. Aquest dimecres a la tarda, els representants de les escoles i instituts que formen part del Plenari han participat en les visites comentades que s’han fet als dos espais per conèixer les seves característiques. En total, han estat uns trenta nois i noies. El personal tècnic de Participació han preparat un guiatge adaptat a l’alumnat perquè poguessin percebre quines possibilitats permeten ambdós projectes i perquè puguin pensar i continuar fent els seus suggeriments.
Els regidors de Joventut, Educació i Ocupació, Xavi Blanco, i de Participació i Drets Civils, Roberto Pino, han assistit a les visites i han valorat que, d’aquesta manera, s’ha fet un treball transversal entre el Plenari i el projecte Imaginem per implicar el col·lectiu jove de la ciutat. De fet, un dels propòsits dels processos participatius és que puguin arribar al màxim de població possible perquè tothom hi pugui dir la seva abans de decidir-ne l’ús definitiu. Igualment, es mostra així la voluntat i l’interès d’escoltar els nens i nenes de la ciutat perquè puguin participar en el procés i presentin les seves propostes sobre els usos d’aquests espais públics, que seran entorns que gaudiran en un futur pròxim. És una de les vies obertes per garantir la màxima participació en els diversos Imaginem i perquè el jovent conegui els canals de participació i d’interacció que hi ha amb l’ajuntament.
El Plenari dels Infànts i dels Adolescents realitza un cop al trimestre una sessió que s’anomena Plenari de ciutat, on es reuneixen els representants de les catorze escoles i deu instituts que formen part del Consell d’Infants i del Consell de joves del Plenari. En aquest marc, s’aprofita perquè es coneguin i es relacionin i es treballen temes conjuntament. Ha estat el cas per exposar i compartir què són els processos participatius Imaginem Lleida i com aquesta és una possibilitat per dur a terme projectes de ciutat.
Els i les tècniques de Participació han realitzat amb el Plenari dues sessions prèvies, al mes de gener, per explicar en què consisteixen els processos i s’han centrat en dos: el de l'antiga estació d'autobusos i el de la canalització del riu Segre, al marge dret. Alhora, tal com es fa en els grups d’adults, es van fer dinàmiques amb l’alumnat per detectar necessitats i compartir possibles idees. Després del treball realitzat en grups, s’han organitzat els dos itineraris d’avui perquè així poden visualitzar millor la informació que els han tramès i els infants i joves poden fer més aportacions d’acord amb els entorns.
Descripció (Castellano)
-
-
Una treintena de alumnos, de escuelas e institutos integrantes del Plenari, han participado esta tarde en las visitas comentadas a los dos espacios para conocer sus características y para poder enviar sus sugerencias de uso.
-
+
Una treintena de alumnos, de escuelas e institutos integrantes del Plenari, han participado esta tarde en las visitas comentadas a los dos espacios para conocer sus características y para poder enviar sus sugerencias de uso. Asimismo, han podido saber cómo funcionan los procesos participados Imaginem Lleida que están en marcha en la ciudad.
El Plenario de los Niños y de los Adolescentes de Lleida ha hecho llegar sus ideas y propuestas sobre los procesos participativos Imaginem Platges de Lleida e Imaginem la Antiga estación de autobuses. Este miércoles por la tarde, los representantes de las escuelas e institutos que forman parte del Plenario han participado en las visitas comentadas que se han hecho en ambos espacios para conocer sus características. En total, fueron unos treinta chicos y chicas. El personal técnico de Participación ha preparado una guía adaptada al alumnado para que pudieran percibir qué posibilidades permiten ambos proyectos y para que puedan pensar y continuar haciendo sus sugerencias.
Los concejales de Juventud, Educación y Empleo, Xavi Blanco, y de Participación y Derechos Civiles, Roberto Pino, han asistido a las visitas y han valorado que, de este modo, se ha realizado un trabajo transversal entre el Plenario y el proyecto Imaginem para implicar al colectivo joven de la ciudad. De hecho, uno de los propósitos de los procesos participativos es que puedan llegar al máximo de población posible para que todo el mundo pueda decir la suya antes de decidir su uso definitivo. Igualmente, se muestra así la voluntad y el interés de escuchar a los niños y niñas de la ciudad para que puedan participar en el proceso y presenten sus propuestas sobre los usos de estos espacios públicos, que serán entornos que gozarán en un futuro próximo. Es una de las vías abiertas para garantizar la máxima participación en los diversos Imaginem y para que los jóvenes conozcan los canales de participación y de interacción que hay con el ayuntamiento.
El Plenario de los Infantes y de los Adolescentes realiza una vez al trimestre una sesión que se llama Plenario de ciudad, donde se reúnen los representantes de las catorce escuelas y diez institutos que forman parte del Consejo de Niños y del Consejo de jóvenes del Plenario. En este marco, se aprovecha para que se conozcan y relacionen y trabajen temas conjuntamente. Ha sido el caso para exponer y compartir qué son los procesos participativos Imaginem Lleida y cómo ésta es una posibilidad para llevar a cabo proyectos de ciudad.
Los y las técnicas de Participación han realizado con el Plenario dos sesiones previas, en enero, para explicar en qué consisten los procesos y se han centrado en dos: el de la antigua estación de autobuses y el de la canalización del río Segre, en el margen derecho. Al mismo tiempo, tal y como se hace en los grupos de adultos, se realizaron dinámicas con el alumnado para detectar necesidades y compartir posibles ideas. Después del trabajo realizado en grupos, se han organizado los dos itinerarios de hoy porque así pueden visualizar mejor la información que les han enviado y los niños y jóvenes pueden realizar más aportaciones de acuerdo con los entornos.