Què volem aconseguir amb aquest projecte?
Una xarxa més clara i fàcil d’entendre, amb línies que connectin millor els barris, els equipaments i les àrees de centralitat.
Un servei modern, eficient i sostenible, que garanteixi la mobilitat de tothom sense incrementar de manera desmesurada els costos d’operació per a l’Ajuntament.
Més rapidesa i fiabilitat, reduint temps de viatge i oferint freqüències atractives, per fer del bus una alternativa real al vehicle privat.
Accessibilitat per a tothom, assegurant una cobertura adequada a la demanda del barris i responent a les necessitats de la gent gran, els estudiants i les persones amb mobilitat reduïda.
Integració amb altres modes de transport, com els serveis interurbans, el taxi, la bicicleta i els desplaçaments a peu.
Com es farà aquest procés?
El procés iniciat inclou un estudi complet de la situació actual: demanda de viatgers, recorreguts, solapaments, quilòmetres i costos. També es modelaran diferents escenaris de xarxa (continuista, reticular, híbrid) per veure quin és el més adequat per a Lleida.
Aquest treball inclourà estudi econòmic, per garantir que la nova xarxa sigui sostenible econòmicament a llarg termini.
Un aspecte clau serà la participació ciutadana. El projecte s’obrirà a informació pública, i s’impulsaran canals perquè tota la ciutadania, veïns, entitats i en especial, els usuaris del transport públic puguin aportar les seves opinions i suggeriments. La voluntat és que el nou bus urbà sigui un projecte de ciutat integrador.
Per què és important?
Perquè un transport públic eficient i ben organitzat millora la qualitat de vida: redueix la dependència del cotxe privat, disminueix la contaminació i fa la ciutat més saludable, cohesionada i accessible. A més, permet garantir l’equitat social, assegurant que tothom, visqui on visqui, tingui accés a una mobilitat assequible i digna.
Objectius del procés participatiu:
Escoltar la ciutadania per conèixer necessitats i expectatives.
Fer propostes i suggeriments a la nova xarxa de bus urbà.
Garantir la participació, la transparència i retorn amb compromís i seguiment.
Metodologia i Cronograma:
FASE 1 - DIAGNOSI INICIAL: Enquesta Recollir informació sobre hàbits de mobilitat, expectatives i necessitats dels veïns en relació amb el transport públic urbà. 22/09 al 06/10.
-
FASE 2 - APORTACIONS I SUGGERIMENTS A LA PROPOSTA-Tallers Participatius - 5 TALLERS per recollir aportacions i suggeriments del veïnat a partir de la proposta tècnica treballada de reordenació de línies i recollir feedback de les enquestes. 07/10/25 al 20/11/25
Barris 1 i 2 (C.Històric i Noguerola)- 27/10/25
Barris 3, 4, 5 i 15 (Pardinyes, Secà Balàfia i Clot) - 03/11/25
Barris 10 i 11 (Cappont i Bordeta)- 5/11/25
Barri 12, 13 i 14 (Mangraners, Horta i Llívia)- 13/11/25
Barris 6, 7, 8 i 9 (Ciutat Jardí, Instituts, Pius XII i Mariola)- 15/11/25
FASE 3 - RETORN: Retorn i Validació del Projecte Final - Presentar el projecte definitiu de reordenació de les línies de bus i compartir-ho amb el veïnat. 15/01/26 al 31/01/26
Compartir